0%
سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

پرتال تخصصی تبیان مهدویت

تبیان مهدویت ، بزرگترین پایگاه اینترنتی مهدویت

ماه شعبان المعظم، فصل آشتی با حضرت مهدی موعود امام زمان(عج)

ماه شعبان المعظم، فصل آشتی با حضرت مهدی موعود امام زمان(عج)
حجت الاسلام سید احمد موسوی، کارشناس مهدویت با اشاره به فرار رسیدن ماه شعبان المعظم در رابطه با کیفیت تبدیل شدن سال جدید به سال ارتباط با امام عصر(عج) گفت: ماه های رجب، شعبان و رمضان ماه ضیافت الهی است، قرار گرفتن این سه ماه در کنار هم یک فصل عبادتی مخصوص را برای بندگان خدا فراهم کرده و ظرفیت ویژه ای برای دریافت رحمت خدا است.
وی بیان کرد: برخی…
حجت الاسلام سید احمد موسوی، کارشناس مهدویت با اشاره به فرار رسیدن ماه شعبان المعظم در رابطه با کیفیت تبدیل شدن سال جدید به سال ارتباط با امام عصر(عج) گفت: ماه های رجب، شعبان و رمضان ماه ضیافت الهی است، قرار گرفتن این سه ماه در کنار هم یک فصل عبادتی مخصوص را برای بندگان خدا فراهم کرده و ظرفیت ویژه ای برای دریافت رحمت خدا است.
وی بیان کرد: برخی در نامگذاری ماه شعبان گفته اند، در این ماه شعبه های رحمت خداوند روی بندگان باز است و برخی نیز اشاره به این موضوع داشته اند که به جهت آنکه در این ماه بندگان خدا، مورد رحمت خداوند قرار دارند، این ماه «شعبان» نام گرفته است.

کارشناس مهدوی در ادامه اظهار کرد: در روایات تاکید شده ماه رجب، ماه خدا است و در این ماه به روزه و استغفار سفارش شده و ماه شعبان، ماه پیامبر(ص) نام دارد که در این ماه هم به روزه، دعا و صدقه تاکید بسیاری شده است. در روایات آمده وقتی ماه شعبان فرا می رسید، پیامبر گرامی اسلام(ص) به شهر منادی می فرستادند و مردم را خبر می دادند که ماه پیغمبر خدا(ص) فرا رسید و مردم را  دعوت به روزه می کردند و پیغمبر(ص) در کنار آنکه ماه رمضان را روزه می گرفتند، تمام ماه شعبان را روزه دار بودند و ائمه معصومین(ع) هم در این ماه به اصحاب توصیه می کردند که در ماه شعبان به عبادت جمعی روی آورند.
 
موسوی از «مناجات شعبانیه» به عنوان مناجات ویژه این ماه نام برد و تصریح کرد: مناجات شعبانیه مناجاتی از امیرالمومنین(ع) است و دیگر ائمه علیهم السلام هم تاکید بسیاری به قرائت این مناجات در این ماه داشته اند، علاوه بر آن در این ماه، به قرائت صلوات شعبانیه که از جمله صلوات های ویژه در معرفی و شناخت پیامبر(ص) و اهل بیت آن حضرت از لسان مبارک امام سجاد(ع) است، توصیه شده، بنابر این، می توان گفت در ماه شعبان، ظرفیت فراوانی برای انسان فراهم شده است، به ویژه روزه این ماه که سبب بهشتی شدن انسان ها می شود.

 وی به موالید این ماه اشاره کرد و گفت: مجموعه روزهای این ماه، به ما این فرصت را می دهد که شرایط  خودمان را نه فقط برای ماه مبارک رمضان بلکه برای ظهور حضرت حجت(عج)‌ آماده و نزدیک و خود را برای یاری حضرت حجت(عج) مهیا کنیم، در روایات آمده است که هر کس علاقه مند است که در زمره یاران امام زمان(عج) قرار گیرد، در کنار روحیه انتظار، عمل به تقوا و ورع را باید مورد توجه قرار دهد و اخلاق خود را هم مزین به اخلاق اسلامی کند.

 موسوی با تاکید بر اینکه ماه شعبان، فرصت مناسب و ویژه ای برای کسب اخلاق و نهادینه کردن رفتار نیکو در انسان است، ابراز کرد: در صورت داشتن کردار و اخلاق نیکو می توانیم، زمینه پیوستن به یاران حضرت مهدی(عج) را در خود تقویت کنیم.
 
کارشناس مهدوی تاکید کرد: در این ماه علاوه بر فضلیت های بسیار، میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) نیز واقع شده و لذا اگرچه ممکن است بعضاً از وجود مقدس ایشان غفلت کنیم اما شعبان موسم تجدیدبیعت با ایشان و توجه به وجود حی و حاضر حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه و شریف است؛ یعنی توجه به اینکه ایشان در میان ما زندگی می کنند و ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند.

 
وی ادامه داد: در روایات اسلامی به این موضوع اشاره شده است که حضرت امام زمان(عج) همانند خورشید پشت ابر هستند و ما اگر چه ظاهر خورشید را نمی بنیم، ولی از برکات وجود آن حضرت(عج) بهره می بریم، امروز لازم است منتظران حضرت حجت(عج) در جهت بر طرف کردن موانع ظهور تلاش کنند، اگر شرایط برای ظهور فراهم شود، حضرت حجت امام زمان  (عج) می آیند؛ و ماه شعبان از نظر زمینه سازی برای ظهور بهترین ظرف زمان است.



موسوی با بیان اینکه بعد از شب های قدر، شب نیمه شعبان از جمله مهترین شب های با فضیلت است، خاطرنشان کرد: شب هایی با فضیلت نام برده شده است، خاطرنشان کرد: برای آنکه در جهت زمینه سازی برای ظهور تلاش کنیم، باید به سیره، سنت و روش پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) تاسی و در جهت شناخت اهل بیت(ع) تلاش کنیم، هر چقدر اخلاق و رفتار مان را به پیامبر خدا(ص) و معصومین(ع) نزدیک کنیم، در فراهم سازی شرایط ظهور موفق بوده ایم، زیرا که شناخت نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت(ع) و الگو برداری از آن بزرگان، شرط لازم برای ظهور است.


این کارشناس در حوزه مهدویت تاکید کرد: به طور قطع قدم برداشتن در مسیر ظهور با آمادگی اخلاقی امکان پذیر است، اگر به این آمادگی معرفتی و رفتاری رسیدیم ظهور نزدیک می  شود.
تاریخ و ساعت انتشار :
۰۴:۰۸:۰۷ ~~~ ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
دسته بندی :
مقالات و گفتگو های مهدوی
با مهدی

بنر های حاشیه پست

اظهار نظر در مورد ماه شعبان المعظم، فصل آشتی با حضرت مهدی موعود امام زمان(عج) .::. پرتال تخصصی تبیان مهدویت

*
*
دانلود مستقیم