0%
پنجشنبه ، ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

پرتال تخصصی تبیان مهدویت

تبیان مهدویت ، بزرگترین پایگاه اینترنتی مهدویت

حضرت امام مهدی(عج) از نگاه پیامبر اکرم(ص) قسمت سوم

حضرت امام مهدی(عج) از نگاه پیامبر اکرم(ص) قسمت سوم
غیبت طولانی و ظهور حتمی امام زمان عجمسئله دیگری که در کلام حضرت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی (ص) بیان شده است، غیبت طولانی و حیرت آور آن حضرت است؛ چنان که گذشت: «...تَکُونُ لَهُ غَیْبَهٌ وَحَیْرَهٌ تَضِلُّ فیهَا الأُمَم ثُمَّ یُقْبِلَ کَالشَّهاب الثّاقِبِ؛ (۱) او را غیبت و حیرتی باشد که امتها در آن به گمراهی افتند. پس از آن بسان شهابی فروزان بیاید.»
همچنین غیبت طولانی امام زمان(عج) را…
غیبت طولانی و ظهور حتمی امام زمان عج
مسئله دیگری که در کلام حضرت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی (ص) بیان شده است، غیبت طولانی و حیرت آور آن حضرت است؛ چنان که گذشت: «...تَکُونُ لَهُ غَیْبَهٌ وَحَیْرَهٌ تَضِلُّ فیهَا الأُمَم ثُمَّ یُقْبِلَ کَالشَّهاب الثّاقِبِ؛ (1) او را غیبت و حیرتی باشد که امتها در آن به گمراهی افتند. پس از آن بسان شهابی فروزان بیاید.»

همچنین غیبت طولانی امام زمان(عج) را سرّی از اسرار الهی می داند و می فرماید: «یا جابِرُ! اِنَّ هذَا الأمْرَ أمرٌ مِنْ أمْرِ اللّه ِ وَسِرّ مِنْ سرّ اللّه ِ مَطْوِیٌّ عَنْ عِبادِ اللّه ِ...؛ (2) ای جابر! همانا این امر، امری است از امر خداوند و سری است از سر الهی که بر بندگان او پوشیده است.»

گاه نیز این موضوع را امتحانی برای مؤمنان دانسته، میفرماید که برای قائم غیبتی است: «لِیُمَحِّصَنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَیَمْحَقُ الْکافِرینَ؛ (3) هر آینه کسانی که ایمان آورده اند را پاکیزه می سازد و کافران را نابود می کند.»

پس از این غیبت طولانی، ظهور حتمی است؛ غیبت و ظهوری که رمز و راز بقای تشیع و نشانه حیات آن است. خاتم انبیا محمد مصطفی (ص) این امر را نیز با قاطعیت تمام بیان کرده، می فرماید: «لَوْ لَمْ یَبْقِ مِنَ الدُّنْیا إلّا یَوْمٌ لَطوّلَ اللّه تَعالی ذلِکَ الْیَوْمَ حَتّی یَبْعَثَ رَجُلاً مِنّی؛ (4) اگر از دنیا بیش از یک روز باقی نمانده باشد، خداوند آن روز را طولانی خواهد کرد تا مردی از خاندان من را برانگیزد.»

گفتنی است که این مضمون، در روایات اهل سنت نیز آمده است. (5)



1- . اکمال الدین، ج1، ص286.
2- . اکمال الدین ، ص287؛ منتخب الأثر، ص188 و ینابیع الموده، ص494.
3- . منتخب الأثر، ص188؛ ینابیع الموده، ص49 و اکمال الدین، ج1، ص287.
4- . کتاب الغیبه، شیخ طوسی، ص46، ح30.
5- . ر.ک: سنن، ابی داوود، ج4، ص107 و فرائد السمطین، ج2، ص312.
تاریخ و ساعت انتشار :
۱۵:۲۵:۳۶ ~~~ ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
دسته بندی :
مهدی انبیاء و معصومین
با مهدی

بنر های حاشیه پست

اظهار نظر در مورد حضرت امام مهدی(عج) از نگاه پیامبر اکرم(ص) قسمت سوم .::. پرتال تخصصی تبیان مهدویت

*
*
دانلود مستقیم