0%
پنجشنبه ، ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

پرتال تخصصی تبیان مهدویت

تبیان مهدویت ، بزرگترین پایگاه اینترنتی مهدویت

حضرت امام مهدی(عج) از نگاه پیامبر اکرم(ص) قسمت اول

حضرت امام مهدی(عج) از نگاه پیامبر اکرم(ص) قسمت اول
پیوسته به یاد مهدی(ع)
آنچه پیش رو دارید نگاهیست  گذرا است به کلمات و سخنان خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی (ص) درباره حضرت خاتم اوصیا، حضرت مهدی موعود(عج).
پیامبر اکرم(ص) در همه حال و همه جا به یاد فرزند و خاتم اوصیای خود حضرت مهدی(عج) بود. ایشان از همان اوایل بعثت متذکر میشد و مردم را به یاد مهدی رهنمون می ساخت و به روزگاری سراسر نور نوید می داد و می…
پیوسته به یاد مهدی(ع)
آنچه پیش رو دارید نگاهیست  گذرا است به کلمات و سخنان خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی (ص) درباره حضرت خاتم اوصیا، حضرت مهدی موعود(عج).
پیامبر اکرم(ص) در همه حال و همه جا به یاد فرزند و خاتم اوصیای خود حضرت مهدی(عج) بود. ایشان از همان اوایل بعثت متذکر میشد و مردم را به یاد مهدی رهنمون می ساخت و به روزگاری سراسر نور نوید می داد و می فرمود: «لا تَذْهَبُ الدُّنْیا حَتّی یَلِیَ أُمَّتی رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ بَیْتی یُقالُ لَهُ المَهْدی؛ (1) دنیا به پایان نرسد؛ مگر اینکه امت مرا مردی از اهل بیت من سرپرستی (و رهبری) کند که به او مهدی گفته می شود.»
در جایی دیگر می فرمود: «لَوْ لَمْ یَبْقِ مِنَ الدَّهْرِ إلاّ یَوْمٌ لَبَعَثَ اللّه رَجُلاً مِنْ أهْلِ بَیْتی یَمْلاَءُها عَدْلاً کما مُلِئَتْ جَوْراً؛ (2) اگر از عمر روزگار جز یک روز باقی نماند، خداوند [در آن روز] مردی از اهل بیت (ع) من را برانگیزد که عرصه زمین را از عدل لبریز کند، پس از آنکه از ستم پر شده باشد.»

آن گاه که حضرتش به معراج رفت، سفر آسمانی اش نیز با یاد و نام حضرت مهدی(ع) شیرین و زیبنده شد و خدا به او فهماند که حتی در اوج معراج و مرحله (قابَ قَوسَین أَو أدْنی) نیز باید سخن از خاتم اوصیا باشد. هنگامی که حق تعالی انوار اوصیای او را به وی نشان می دهد، مهدی را می بیند که «کَأنَّهُ کَوْکَبٌ دُرّیٌ فی وَسَطِهِمْ؛ آنگار همچون ستاره ای درخشان در میان ائمه دیگر می درخشد.» و این گونه به حبیب خدا خطاب می شود که نه تنها همیشه به یاد او باش؛ بلکه به او عشق بورز: «یا مُحمد! أحْبِبْهُ فَإنّی أحِبّهُ وَأُحِبّ مَنْ یُحِبُّهُ؛ (3) ای محمد! او را دوست بدار که من او را دوست می دارم و هر کس که او را دوست بدارد، من [نیز] او را دوست می دارم.»

رسول خدا(ص) در لحظات پایان عمر خویش نیز به یاد فرزندش حضرت مهدی(ع) بود. آن زمان که دخترش حضرت فاطمه(س) به شدت گریه می کرد، حضرت در حالی که رو به قبله و نزدیک به حالت احتضار بود به دخترش اشاره کرد که نزدیک بیا! حضرت زهرای مرضیه (س) نزدیک رفت. پیامبر آهسته به او سخنی گفت که شادمانی در چهره اش آشکار شد.

در حدیث آمده است که از فاطمه زهرا(س) سؤال شد: «آن سخنی که پیامبر، آهسته به تو گفت چه بود که باعث خرسندی تو شد؟» حضرت فرمود: «آنچه پدرم به من فرمود: «[دو مطلب بود]:

1. از میان اهل بیتم تو نخستین کسی هستی که به من ملحق می شوی؛
2. دوازده امام که جانشینان من هستند، از نسل توست و آخرین آنها [مهدی موعود] انتقام تو را می ستاند.» (4)





1- . خورشید مغرب، محمدرضا حکیمی، ص246.
2- . سنن، ابوداود، ج4، ص107.
3- . نجم الثاقب، حسین نوری طبرسی، ص142؛ ترجمه همان، ج1، ص383؛ ر.ک: بحارالأنوار، ج36، ص323 و الغیبه، مکتبه الصدوق، ص93، ح24.
4- . الإرشاد، ج1، ص176 و 177؛ منتهی الآمال، ج1، ص78 و بحارالأنوار، ج22، ص470.



تاریخ و ساعت انتشار :
۰۴:۵۸:۴۱ ~~~ ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
دسته بندی :
مهدی انبیاء و معصومین
با مهدی

بنر های حاشیه پست

اظهار نظر در مورد حضرت امام مهدی(عج) از نگاه پیامبر اکرم(ص) قسمت اول .::. پرتال تخصصی تبیان مهدویت

*
*
دانلود مستقیم