0%
پنجشنبه ، ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

پرتال تخصصی تبیان مهدویت

تبیان مهدویت ، بزرگترین پایگاه اینترنتی مهدویت

اقدامات حضرت مهدی علیه السلام چه خواهد بود؟

اقدامات حضرت مهدی علیه السلام چه خواهد بود؟
امّا این که وقتی امام زمان علیه السلام ظهور و قیام فرمودند چه کارها و اقداماتی انجام خواهند داد، خود از موارد مهم این موضوع می باشد، آن حضرت به مصلح جهان و منجی عالم بشریت معروف است، پس هر کار خلاف و فاسدی که باشد را اصلاح خواهند فرمود، لذا ابوبصیر می گوید: امام باقرعلیه السلام در حدیثی طولانی فرمودند:
«إِذَا قَامَ الْقَائِمُ سَارَ إِلَی الْکُوفَهِ فَهَدَمَ بِهَا أَرْبَعَهَ مَسَاجِدَ…
امّا این که وقتی امام زمان علیه السلام ظهور و قیام فرمودند چه کارها و اقداماتی انجام خواهند داد، خود از موارد مهم این موضوع می باشد، آن حضرت به مصلح جهان و منجی عالم بشریت معروف است، پس هر کار خلاف و فاسدی که باشد را اصلاح خواهند فرمود، لذا ابوبصیر می گوید: امام باقرعلیه السلام در حدیثی طولانی فرمودند:

«إِذَا قَامَ الْقَائِمُ سَارَ إِلَی الْکُوفَهِ فَهَدَمَ بِهَا أَرْبَعَهَ مَسَاجِدَ وَلَمْ یبْقَ مَسْجِدٌ عَلَی الْأَرْضِ لَهُ شُرَفٌ إِلَّا هَدَمَهَا وَجَعَلَهَا جَمَّاءَ وَوَسَّعَ الطَّرِیقَ الْأَعْظَمَ وَکَسَرَ کُلَّ جَنَاحٍ خَارِجٍ عَنِ الطَّرِیقِ وَأَبْطَلَ الْکُنُفَ وَالْمَیازِیبَ إِلَی

الطُّرُقَاتِ وَلَا یتْرُکُ بِدْعَهً إِلَّا أَزَالَهَا وَلَا سُنَّهً إِلَّا أَقَامَهَا وَیفْتَتِحُ قُسْطَنْطِینِیهَ وَ الصِّینَ وَ جِبَالَ الدَّیلَمِ فَیمْکُثُ عَلَی ذَلِکَ سَبْعَ سِنِینَ مِقْدَارُ کُلِّ سَنَهٍ عَشْرُ سِنِینَ مِنْ سِنِیکُمْ هَذِهِ ثُمَّ یفْعَلُ اللَّهُ مَا یشَاءُ.

«آن گاه که قائم ظهور و قیام فرماید به کوفه می آید و در آنجا چهار مسجد است که خراب خواهد کرد. و هیچ مسجد کنگره داری روی زمین نیست مگر این که کنگره های آن را خراب می کند و آن را بدون کنگره باقی می گذارد. بزرگ راه ها را وسیع می کند، پنجره های مشرف بر خیابان را می بندد، فاضلاب و ناودان ها که بر راه ها می ریزند را جمع می کند، بدعتی نمی ماند؛ مگر این که آن را از بین می برد، تمام سنّت های اسلامی را زنده و برپا می کند. قسطنطنیه و چین و کوه های دیلم را فتح می نماید، پس هفت سال در این حکومت و خلافت خواهد بود که هر سال آن برابر ده سال از سال های شماست، سپس هرچه را که خدا بخواهد همان می کند.

قَالَ: قُلْتُ لَهُ: جُعِلْتُ فِدَاکَ! فَکَیفَ تَطُولُ السِّنُونَ؟

قَالَ: یأْمُرُ اللَّهُ تَعَالَی الْفَلَکَ بِاللُّبُوثِ وَقِلَّهِ الْحَرَکَهِ فَتَطُولُ الْأَیامُ لِذَلِکَ وَالسِّنُونَ.

گفتم: قربانت شوم! چطور سال ها این قدر طولانی می شود؟

فرمود: خداوند ستارگان را به درنگ فرمان می دهد و به آرامی حرکت خواهند کرد، پس روزها طولانی می شود، سال ها نیز طول می کشد.

قَالَ: قُلْتُ لَهُ: إِنَّهُمْ یقُولُونَ إِنَّ الْفَلَکَ إِذَا تَغَیرَ فَسَدَ؟

قَالَ: ذَلِکَ قَوْلُ الزَّنَادِقَهِ، فَأَمَّا الْمُسْلِمُونَ فَلَا سَبِیلَ لَهُمْ إِلَی ذَلِکَ وَقَدْ

شَقَّ اللَّهُ الْقَمَرَ لِنَبِیهِ صلی الله علیه وآله وَرَدَّ الشَّمْسَ مِنْ قَبْلِهِ لِیوشَعَ بْنِ نُونٍ وَأَخْبَرَ بِطُولِ یوْمِ الْقِیامَهِ وَأَنَّهُ کَأَلْفِ سَنَهٍ مِمَّا تَعُدُّونَ»؛(1)

گفتم: برخی می گویند: اگر فلک و ستارگان اندکی تغییر کنند از بین می روند؟

فرمود: این حرف زندیقان و کافران است؛ امّا مسلمانان چنین سخنی ندارند، این در حالی است که خداوند، ماه را برای پیامبرش دو نیم کرد، و قبل از آن هم خورشید را برای یوشع بن نون به عقب برگرداند، علاوه بر این خداوند از طولانی بودن روز قیامت خبر داد که یک روز آن همانند هزار سال از سال های شما است.»



1- 118. الارشاد، ج 2، ص 385 / بحارالانوار، ج 52، ص 339 و ج 55، ص 91.

تبیان-مهدویت-امام زمان -مهدوی -منجی - ظهور - آخرالزمان -رجعت
تاریخ و ساعت انتشار :
۰۶:۰۴:۱۹ ~~~ ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
دسته بندی :
نشانه هایی از مهدی (پاسخ امامان به سوالات شیعیان)
با مهدی

بنر های حاشیه پست

اظهار نظر در مورد اقدامات حضرت مهدی علیه السلام چه خواهد بود؟ .::. پرتال تخصصی تبیان مهدویت

*
*
دانلود مستقیم