0%
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پرتال تخصصی تبیان مهدویت

تبیان مهدویت ، بزرگترین پایگاه اینترنتی مهدویت

زمان ظهور بعد از غربال شدن مردم است؟

زمان ظهور بعد از غربال شدن مردم است؟
جابر جعفی می گوید از امام باقرعلیه السلام سؤال کردم: چه موقع فرج شما محقق می شود؟ آن جناب فرمود:
«هَیهَاتَ هَیهَاتَ لَا یکُونُ فَرَجُنَا حَتَّی تُغَرْبَلُوا، ثُمَّ تُغَرْبَلُوا، ثُمَّ تُغَرْبَلُوا؛ یقُولُهَا ثَلَاثاً حَتَّی یذْهَبَ الْکَدِرُ وَیبْقَی الصَّفْوُ»؛(۱)
«هیهات! به این زودی نخواهد بود، فرج ما نخواهد شد مگر این که غربال شوید و امتحان گردید، باز هم غربال و غربال شوید تا ناخالص ها جدا شوند، و خالص ها باقی بمانند».
باید…
جابر جعفی می گوید از امام باقرعلیه السلام سؤال کردم: چه موقع فرج شما محقق می شود؟ آن جناب فرمود:

«هَیهَاتَ هَیهَاتَ لَا یکُونُ فَرَجُنَا حَتَّی تُغَرْبَلُوا، ثُمَّ تُغَرْبَلُوا، ثُمَّ تُغَرْبَلُوا؛ یقُولُهَا ثَلَاثاً حَتَّی یذْهَبَ الْکَدِرُ وَیبْقَی الصَّفْوُ»؛(1)

«هیهات! به این زودی نخواهد بود، فرج ما نخواهد شد مگر این که غربال شوید و امتحان گردید، باز هم غربال و غربال شوید تا ناخالص ها جدا شوند، و خالص ها باقی بمانند».

باید آنان که به زبان ادعای اسلام و ایمان می کنند، امتحان گردند و کسانی که مرد عمل می باشند شناخته شوند، آن گاه ظهور حاصل خواهد شد.

از مفضل بن عمر نقل شده که می گوید: از آقایم امام صادق علیه السلام پرسیدم: آیا

برای زمان ظهور امام مهدی منتظر وقت مشخصی هست که مردم بدانند؟

امام صادق علیه السلام فرمودند:

حَاشَ لِلَّهِ أَنْ یوَقِّتَ ظُهُورَهُ بِوَقْتٍ یعْلَمُهُ شِیعَتُنَا.

هرگز چنین نیست که خداوند متعال زمان ظهور آن حضرت را در وقتی قرار دهد که شیعان ما هم بدانند.

عرض کردم: چرا این گونه است؟

آن حضرت فرمود:

لِأَنَّهُ هُوَ السَّاعَهُ الَّتِی قَالَ اللَّهُ تَعَالَی: یسْئَلُونَکَ عَنِ السّاعَهِأَیانَ مُرْساها قُلْ إِنَّما عِلْمُها عِنْدَ رَبِّی لا یجَلِّیها لِوَقْتِها إِلاَّ هُوَ ثَقُلَتْ فِی السَّماواتِ وَالْأَرْضِ. وَهُوَ السَّاعَهُ الَّتِی قَالَ اللَّهُ تَعَالَی: یسْئَلُونَکَ عَنِ السَّاعَهِ أَیانَ مُرْساها وَقَالَ: عِنْدَهُ عِلْمُ السَّاعَهِ وَلَمْ یقُلْ إِنَّهَا عِنْدَ أَحَدٍ وَقَالَ: فَهَلْ ینْظُرُونَ إِلَّا السَّاعَهَ أَنْ تَأْتِیهُمْ بَغْتَهً فَقَدْ جاءَ أَشْراطُها الآیهَ وَقَالَ: اقْتَرَبَتِ السّاعَهُ وَانْشَقَّ الْقَمَرُ وَقَالَ: ما یدْرِیکَ لَعَلَّ السَّاعَهَ تَکُونُ قَرِیباً، یسْتَعْجِلُ بِهَا الَّذِینَ لا یؤْمِنُونَ بِها وَالَّذِینَ آمَنُوا مُشْفِقُونَ مِنْها وَیعْلَمُونَ أَنَّهَا الْحَقُّ أَلا إِنَّ الَّذِینَ یمارُونَ فِی السَّاعَهِ لَفِی ضَلالٍ بَعِیدٍ.

چون زمان ظهور همانند «الساعه» است که خداوند متعال در آن فرموده: درباره ساعت از تو سؤال می کنند، کی فرا می رسد؟! بگو: «علمش فقط نزد پروردگار من است؛ و هیچ کس جز او (نمی تواند) وقت آن را آشکار سازد؛ (اما قیام قیامت، حتی) در آسمان ها و زمین، سنگین (و بسیار پر اهمیت) است.»


و نیز همان ساعتی است که خداوند متعال فرموده است: و از تو درباره ساعت می پرسند که در چه زمانی واقع می شود؟!

خداوند متعال فرموده: علم آن نزد خودش می باشد و نفرمود که نزد کسی دیگر می باشد و همچنین فرموده است: قیامت نزدیک شد و ماه از هم شکافت! و باز فرموده: و چه می دانی شاید ساعت نزدیک باشد!

کسانی که به ساعت ایمان ندارند درباره آن شتاب می کنند؛ ولی آن ها که ایمان آورده اند پیوسته از آن هراسانند، و می دانند آن حق است؛ آگاه باشید کسانی که در ساعت تردید می کنند، در گمراهی عمیقی هستند.

عرض کردم: مراد از یمارون چیست؟

آن حضرت فرمودند: یقُولُونَ مَتَی وُلِدَ؟ وَمَنْ رَأَی؟ وَأَینَ یکُونُ؟ وَمَتَی یظْهَرُ؟ وَکُلُّ ذَلِکَ اسْتِعْجَالاً لِأَمْرِ اللَّهِ وَشَکّاً فِی قَضَائِهِ وَدُخُولاً فِی قُدْرَتِهِ أُولَئِکَ الَّذِینَ خَسِرُوا الدُّنْیا وَإِنَّ لِلْکَافِرِینَ لَشَرَّ مَآبٍ.(2)

می گویند چه وقتی متولد شده؟ چه کسی او را دیده؟ الان کجا هست؟ چه موقع ظهور می کند؟... همه این سؤال ها برای این است که در کار خدا عجله می کنند و در قضا و تقدیر الهی شکّ دارند و می خواهند در کار خدا دخالت کنند؛ آنان همانان هستند که در دنیا زیانکاری کردند و بدترین عاقبت کار برای کافران است.»





1- 114. بحارالانوار، ج 52، ص 113.

2- 115. بحارالأنوار، ج 53، ص 1.

تبیان-مهدویت-امام زمان -مهدوی -منجی - ظهور - آخرالزمان -رجعت
تاریخ و ساعت انتشار :
۰۵:۵۹:۳۹ ~~~ ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
دسته بندی :
نشانه هایی از مهدی (پاسخ امامان به سوالات شیعیان)
با مهدی

بنر های حاشیه پست

اظهار نظر در مورد زمان ظهور بعد از غربال شدن مردم است؟ .::. پرتال تخصصی تبیان مهدویت

*
*
دانلود مستقیم