0%
پنجشنبه ، ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

پرتال تخصصی تبیان مهدویت

تبیان مهدویت ، بزرگترین پایگاه اینترنتی مهدویت

ناراحتی پیامبرصلی الله علیه وآله برای چه بود؟

ناراحتی پیامبرصلی الله علیه وآله برای چه بود؟
موضوع قائم آل محمّد و مهدی موعودعلیه السلام موضوعی است که تمام فرقه های اسلامی از اهل تشیع و تسنن آن را قبول دارند و معتقدند که او هم از نسل پیامبرصلی الله علیه وآله می باشد؛ اگرچه معدودی از اهل سنت می گویند آن حضرت هنوز به دنیا نیامده و در موقع مقتضی متولد خواهد شد ، به هر حال راویان و محدثان اهل سنت روایات متعدد و کتاب…
موضوع قائم آل محمّد و مهدی موعودعلیه السلام موضوعی است که تمام فرقه های اسلامی از اهل تشیع و تسنن آن را قبول دارند و معتقدند که او هم از نسل پیامبرصلی الله علیه وآله می باشد؛ اگرچه معدودی از اهل سنت می گویند آن حضرت هنوز به دنیا نیامده و در موقع مقتضی متولد خواهد شد ، به هر حال راویان و محدثان اهل سنت روایات متعدد و کتاب های فراوانی در این زمینه نوشته اند.

چنان که در حدیثی از اصحاب نقل شده است که می گویند: زمانی نزد رسول خداصلی الله علیه وآله بودیم که عدّه ای از جوانان بنی هاشم آمدند، تا پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله آنان را دید، چشمانش پر از اشک شد و چهره اش تغییر کرد، اصحاب گفتند: چه شده است ای رسول خدا؟ در چهره شما چیزی می بینیم که خوش آیند نیست؟

ایشان فرمودند:

«إِنَّا أَهْلُ بَیتٍ اخْتَارَ اللَّهُ لَنَا الآخِرَهَ عَلَی الدُّنْیا وَإِنَّ أَهْلَ بَیتِی سَیلْقَوْنَ بَعْدِی بَلَاءً وَتَشْرِیداً وَتَطْرِیداً حَتَّی یأْتِی قَوْمٌ مِنْ قِبَلِ الْمَشْرِقِ وَمَعَهُمْ رَایاتٌ سُودٌ فَیسْأَلُونَ الْحَقَّ فَلَا یعْطَوْنَهُ فَیقَاتِلُونَ وَینْصَرُونَ فَیعْطَوْنَ مَا سَأَلُوا فَلَا یقْبَلُونَ حَتَّی یدْفَعُوهُ إِلَی رَجُلٍ مِنْ أَهْلِ بَیتِی فَیمْلَؤُهَا قِسْطاً کَمَا مَلَئُوهَا جَوْراً فَمَنْ أَدْرَکَ ذَلِکَ مِنْکُمْ فَلْیأْتِهِمْ وَلَوْ حَبْواً عَلَی الثَّلْجِ.

«ما اهل بیتی هستیم که خداوند برای ما آخرت را بر دنیا برگزیده است. لذا اهل بیت من به زودی به مشکلات و امتحان هایی مبتلا می شوند و از اهل و وطن خود تبعید و رانده می شوند. تا زمانی که از سمت شرق عدّه ای با
پرچم های سیاه می آیند، ایشان به دنبال حقّ و حقیقت هستند ولی به آنان نمی دهند. پس به ناچار جنگ می کنند و پیروز می شوند، در این هنگام آنچه تقاضا کرده بودند (از حقّ و خلافت) را به ایشان تقدیم می کنند ولی آنان نمی پذیرند تا این که آن را به مردی از اهل بیت من تقدیم می نمایند، پس او نیز زمین را از عدل و داد پر می کند؛ همان طور که دیگران از ظلم و جور پر کرده باشند. هر یک از شما که آن زمان را درک کرد باید به طرف آنان برود؛ هرچند این رفتن با دست بر روی برف و یخ باشد».

تاریخ و ساعت انتشار :
۱۴:۴۱:۱۸ ~~~ ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
دسته بندی :
نشانه هایی از مهدی (پاسخ امامان به سوالات شیعیان)
با مهدی

بنر های حاشیه پست

اظهار نظر در مورد ناراحتی پیامبرصلی الله علیه وآله برای چه بود؟ .::. پرتال تخصصی تبیان مهدویت

*
*
دانلود مستقیم