0%
پنجشنبه ، ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

پرتال تخصصی تبیان مهدویت

تبیان مهدویت ، بزرگترین پایگاه اینترنتی مهدویت

فرزند پیامبر کیست؟

فرزند پیامبر کیست؟
مهدی موعود از نسل و فرزند چه کسی می باشد؟ این سؤال نیز از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله پرسیده شده است؛ ابن عباس تعریف می کند که پیامبر خداصلی الله علیه وآله فرمود: جانشینان من و حجت های خدا بر خلق بعد از من ۱۲ نفرند که اوّل آنان برادرم و آخر ایشان فرزندم می باشد.

سؤال شد: ای رسول خدا! برادرت کیست؟

فرمود: علی بن ابی طالب علیه السلام.

گفته…
مهدی موعود از نسل و فرزند چه کسی می باشد؟ این سؤال نیز از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله پرسیده شده است؛ ابن عباس تعریف می کند که پیامبر خداصلی الله علیه وآله فرمود: جانشینان من و حجت های خدا بر خلق بعد از من 12 نفرند که اوّل آنان برادرم و آخر ایشان فرزندم می باشد.

سؤال شد: ای رسول خدا! برادرت کیست؟

فرمود: علی بن ابی طالب علیه السلام.

گفته شد: پس فرزندت کیست؟

پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله فرمود:

«اَلْمَهْدِی یمْلَأُهَا قِسْطاً وَعَدْلاً کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَظُلْماً وَالَّذِی بَعَثَنِی بِالْحَقِّ نَبِیاً لَوْ لَمْ یبْقَ مِنَ الدُّنْیا إِلَّا یوْمٌ وَاحِدٌ لَأَطَالَ اللَّهُ ذَلِکَ الْیوْمَ حَتَّی یخْرُجَ فِیهِ وَلَدِی الْمَهْدِی فَینْزِلَ رُوحُ اللَّهِ عِیسَی ابْنُ مَرْیمَ علیه السلام فَیصَلِّی خَلْفَهُ وَتُشْرِقَ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّها وَیبْلُغَ سُلْطَانُهُ الْمَشْرِقَ وَالْمَغْرِبَ»؛(1)

«فرزندم مهدی است که زمین را از قسط و عدل پر می کند؛ همان طور که از ظلم و ستم پر شده باشد. قسم به آن که مرا به پیامبری برانگیخت! اگر از عمر دنیا فقط یک روز باقی مانده باشد، خداوند آن یک روز را آن قدر طولانی کند که فرزندم مهدی ظهور نماید. پس حضرت مسیح از آسمان نازل شود و پشت سر ایشان نمازگزارد و زمین به نور وجود او روشن شود و حکومتش از شرق تا غرب عالم را فرا گیرد».



1- 29. اعلام الوری، ص 391 / بحارالانوار، ج 51، ص 71 / کمال الدین، ج 1، ص 280.
تاریخ و ساعت انتشار :
۱۴:۳۳:۳۶ ~~~ ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
دسته بندی :
نشانه هایی از مهدی (پاسخ امامان به سوالات شیعیان)
با مهدی

بنر های حاشیه پست

اظهار نظر در مورد فرزند پیامبر کیست؟ .::. پرتال تخصصی تبیان مهدویت

*
*
دانلود مستقیم