0%
یکشنبه ، 04 مهر 1400

پرتال تخصصی تبیان مهدویت

تبیان مهدویت ، بزرگترین پایگاه اینترنتی مهدویت

آية 1 - 5 - حضرت مهدي (ع) طلوع فجر در قرآن ... وصاحب ليلة القدر

آية 1 - 5 - حضرت مهدي (ع) طلوع فجر در قرآن ... وصاحب ليلة القدر
متن آيه إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ «1» وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ «2» لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ «3» تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِّن كُلِّ أَمْرٍ «4» سَلَامٌ هِيَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ «5» ترجمه آيه ما قرآن را در شب قدر نازل كرديم . « 1» تو چه مي دانى شب قدر چيست ؟ « 2» شب قدر ، بهتر از هزار ماه است . «…
متن آيه
إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ «1» وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ «2» لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ «3» تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِّن كُلِّ أَمْرٍ «4» سَلَامٌ هِيَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ «5»

ترجمه آيه
ما قرآن را در شب قدر نازل كرديم . « 1» تو چه مي دانى شب قدر چيست ؟ « 2» شب قدر ، بهتر از هزار ماه است . « 3» فرشتگان و روح در آن شب به اذن پروردگارشان براى [ تقدير و تنظيم ] هر كارى نازل مي شوند . « 4» اين شب تا برآمدن سپيده دم [ سراسر ] سلام و رحمت است . « 5»

متن حديث
( القمي ) " فهو القرآن أنزل إلى البيت المعمور في ليلة القدر جملة واحدة ، وعلى رسول الله صلى الله عليه وآله في طول ثلاث وعشرين سنة . وما أدراك ما ليلة القدر : ومعنى ليلة القدر أن الله يقدر فيها الآجال والأرزاق وكل أمر يحدث من موت ، أو حياة ، أو خصب ، أو جدب ، أو خير ، أو شر كما قال الله : فيها يفرق كل أمر حكيم ، إلى سنة . قوله : تنزل الملائكة والروح فيها : قال تنزل الملائكة وروح القدس على إمام الزمان ، ويدفعون إليه ما قد كتبوه من هذه الأمور "
ترجمه حديث

مصادر
المصادر :
* : القمي : ج 2 ص 431 - علي بن إبراهيم في قوله " إنا أنزلناه في ليلة القدر " قال : -
* : البرهان : ج 4 ص 488 ح 29 - عن القمي .
* : البحار : ج 97 ص 14 ب 53 ح 23 - عن القمي
تاریخ و ساعت انتشار :
22:19:48 ~~~ 1399/11/08
دسته بندی :
ایاتی از سوره القدر
با مهدی

«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»

اظهار نظر در مورد آية 1 - 5 - حضرت مهدي (ع) طلوع فجر در قرآن ... وصاحب ليلة القدر .::. پرتال تخصصی تبیان مهدویت

*
*