0%
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پرتال تخصصی تبیان مهدویت

تبیان مهدویت ، بزرگترین پایگاه اینترنتی مهدویت

شباهت به نوح‌عليه السلام‌

شباهت به نوح‌عليه السلام‌
شباهت اول: نوح، شيخ الانبياء است. از امام صادق و امام هادى‌عليهما السلام روايت است كه حضرت نوح‌عليه السلام دو هزار و پانصد سال عمر كرد. و حضرت قايم‌عليه السلام شيخ الاوصياء است؛ در نيمه شعبان سال ۲۵۵ هجرى متولد شد(۱۹۱) و تاكنون زنده است. و امام زين العابدين عليه السلام فرمود: «در قايم‌عليه السلام، روشى از آدم و نوح است و آن طول عمر مى‌باشد».(۱۹۲) شباهت دوم: نوح‌عليه السلام…
شباهت اول: نوح، شيخ الانبياء است. از امام صادق و امام هادى‌عليهما السلام روايت است كه حضرت نوح‌عليه السلام دو هزار و پانصد سال عمر كرد. و حضرت قايم‌عليه السلام شيخ الاوصياء است؛ در نيمه شعبان سال 255 هجرى متولد شد(191) و تاكنون زنده است.
و امام زين العابدين عليه السلام فرمود: «در قايم‌عليه السلام، روشى از آدم و نوح است و آن طول عمر مى‌باشد».(192)
شباهت دوم: نوح‌عليه السلام زمين را با سخن خود از كافرين پاك كرد و گفت: پروردگارا! بر روى زمين احدى از كافران برجاى مگذار.(193) قايم - عجل الله فرجه الشريف - نيز زمين را با شمشير از لوث وجود كافرين پاك مى‌گرداند تا جايى كه هيچ اثرى از آنها باقى نماند.
شباهت سوم: نوح‌عليه السلام 950 سال صبر كرد، قايم - عجل الله فرجه الشريف - نيز از اول امامتش تاكنون صبر كرده و نمى‌دانم تا كى صبر خواهد كرد.
شباهت چهارم: هر كه از نوح‌عليه السلام تخلف جست، هلاك شد. هر كه از قايم - عجل الله فرجه الشريف - تخلف جويد، نيز هلاك مى‌شود.
شباهت پنجم: خداوند آن‌قدر فرج نوح‌عليه السلام و اصحابش را به‌تاخير انداخت تا اينكه بيشتر معتقدين به آن حضرت از او برگشتند. فرج قايم - عجل الله فرجه الشريف - را نيز خداوند آن‌قدر به تاخير مى‌اندازد كه بيشتر معتقدين به آن حضرت از او بر مى‌گردند.(194)
شباهت ششم: ادريس‌عليه السلام به ظهور نوح‌عليه السلام بشارت داد، و خداوند تعالى به ظهور قايم‌عليه السلام فرشتگان را بشارت داد و پيغمبر و امامان‌عليهم السلام بلكه پيغمبران گذشته ظهورش را بشارت دادند.
شباهت هفتم: نداهاى نوح‌عليه السلام به شرق و غرب عالم مى‌رسيد و اين يكى از معجزات آن حضرت عليه السلام بود - چنان‌كه در كتاب زبده التصانيف آمده - . قايم‌عليه السلام نيز هنگام ظهور، بين ركن و مقام مى‌ايستد و فريادى بر مى‌آورد و صداى آن حضرت به انصارش مى‌رسد در حالى كه در محراب‌ها و بر فرش‌ها و رختخواب‌هايشان باشند
تاریخ و ساعت انتشار :
۲۲:۱۹:۴۹ ~~~ ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
دسته بندی :
اوصاف و خصائص مهدی
با مهدی

بنر های حاشیه پست

اظهار نظر در مورد شباهت به نوح‌عليه السلام‌ .::. پرتال تخصصی تبیان مهدویت

*
*
دانلود مستقیم