0%
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پرتال تخصصی تبیان مهدویت

تبیان مهدویت ، بزرگترین پایگاه اینترنتی مهدویت

غربت آن حضرت عليه السلام‌

غربت آن حضرت عليه السلام‌
بدان كه غربت دو معنى دارد: يكى، دورى از خاندان و وطن و شهر و ديار و ديگرى، كمى ياران و اعوان. و آن حضرت - روحى فداه - به هر دو معنى غريب است. پس اى بندگان خدا! يارى‌اش نماييد، و او را كمك كنيد. مطالبى كه در عزلت آن حضرت عليه السلام آورديم بر معنى نخستين غربت نيز دلالت مى‌كند و آنچه امام جوادعليه السلام فرمود: «هرگاه سيصد…
بدان كه غربت دو معنى دارد:
يكى، دورى از خاندان و وطن و شهر و ديار و ديگرى، كمى ياران و اعوان.
و آن حضرت - روحى فداه - به هر دو معنى غريب است. پس اى بندگان خدا! يارى‌اش نماييد، و او را كمك كنيد.
مطالبى كه در عزلت آن حضرت عليه السلام آورديم بر معنى نخستين غربت نيز دلالت مى‌كند و آنچه امام جوادعليه السلام فرمود: «هرگاه سيصد و سيزده نفر از اهل اخلاص برايش جمع شدند، خداوند امر او را ظاهر مى‌سازد»(155) بر معنى دوم غربت دلالت مى‌كند. پس اى انسان خردمند! كمى تامل كن و ببين كه چگونه سال‌ها و قرن‌ها گذشته و اين تعداد براى آن حضرت ميسر و جمع نشده است كه اين قوى‌ترين شاهد بر غربت اوست.
و فرمايش امير المومنين على عليه السلام بر هر دو معنى غربت دلالت مى‌كند كه فرمود: «صاحب اين امر همان رانده شده فرارى يگانه و تنهاست».(156)
3 - غلبه و پيروزى مسلمين با ظهور آن حضرت عليه السلام
امام باقر عليه السلام راجع به آيه: «ويكون الدين كله لله‌»(157)؛ و تمام دين براى خداوند باشد. فرمود: «هنوز تاويل اين آيه نرسيده است، و هرگاه قايم ما بپاخيزد، آنكه زمان او را دريابد آنچه از پى تاويل اين آيه خواهد بود درك مى‌كند و دين محمدصلى الله عليه و آله تا هر كجا كه ԘȠسايه افكند خواهد رسيد، تا جايى كه هيچ‌گونه شركى بر روى زمين نخواهد ماند، همچنان كه خداوند فرموده است».
4 - غنا و بى‌نيازى مومنين به بركت ظهور آن حضرت عليه السلام
از امام صادق عليه السلام در حديثى آمده: «... و يك مرد از شما در جس ???كسى خواهد شد كه از مال خودش به او احسان كند و از زكات مالش به او بدهد، احدى را نخواهد يافت كه از او بپذيرد. مردم به آنچه خداوند از راه تفضل به آنان روزى فرموده بى‌نياز مى‌شوند...».
تاریخ و ساعت انتشار :
۲۲:۱۹:۴۹ ~~~ ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
دسته بندی :
مهدی شناسی
با مهدی

بنر های حاشیه پست

اظهار نظر در مورد غربت آن حضرت عليه السلام‌ .::. پرتال تخصصی تبیان مهدویت

*
*
دانلود مستقیم