0%
پنجشنبه ، ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پرتال تخصصی تبیان مهدویت

تبیان مهدویت ، بزرگترین پایگاه اینترنتی مهدویت

شباهت به سليمان‌عليه السلام‌

شباهت به سليمان‌عليه السلام‌
شباهت اول: حضرت داودعليه السلام، سليمان را جانشين خود قرار داد در حالى كه هنوز به سن بلوغ نرسيده بود.(۲۳۹) قايم‌عليه السلام را خداوند - عزوجل - خليفه خود قرار داد و حال آنكه كودكى تقريبا پنج ساله بود. شباهت دوم: خداوند به سليمان‌عليه السلام ملكى عنايت كرد كه براى هيچ‌كس بعد از او از نظر كيفيت نبود. چه اينكه سلاطين جهان حكومتشان آميخته به جور و فساد است، ولى…
شباهت اول: حضرت داودعليه السلام، سليمان را جانشين خود قرار داد در حالى كه هنوز به سن بلوغ نرسيده بود.(239) قايم‌عليه السلام را خداوند - عزوجل - خليفه خود قرار داد و حال آنكه كودكى تقريبا پنج ساله بود.
شباهت دوم: خداوند به سليمان‌عليه السلام ملكى عنايت كرد كه براى هيچ‌كس بعد از او از نظر كيفيت نبود. چه اينكه سلاطين جهان حكومتشان آميخته به جور و فساد است، ولى سليمان مى‌خواست حكومتش آن‌طور نباشد، و نيز سلطنت و حكومت پادشاهان و امراى زمين تنها بر انسان‌ها است، ولى حكومت سليمان بر جن و انس و پرندگان بود.(240) همچنين خداوند متعال ملك و حكومتى به قايم‌عليه السلام عنايت خواهد فرمود كه براى احدى از اولين و آخرين - از نظر كميت و كيفيت - مانندش نبوده. اما كميت: براى اينكه آن حضرت مابين شرق و غرب را مى‌گيرد. و اما كيفيت: براى اينكه محض عدالت است.
تاریخ و ساعت انتشار :
۲۲:۱۹:۴۹ ~~~ ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
دسته بندی :
مهدی و شباهت حضرت به پيغمبران‌ و امامان
با مهدی

بنر های حاشیه پست

اظهار نظر در مورد شباهت به سليمان‌عليه السلام‌ .::. پرتال تخصصی تبیان مهدویت

*
*
دانلود مستقیم