0%
سه شنبه ، ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پرتال تخصصی تبیان مهدویت

تبیان مهدویت ، بزرگترین پایگاه اینترنتی مهدویت

جمع شدن ياران دين از فرشتگان و جنّيان و ساير مؤمنان‌

جمع شدن ياران دين از فرشتگان و جنّيان و ساير مؤمنان‌
حضرت موسى بن جعفرعليهما السلام فرمود: «به خدا قسم وقتى قايم ما بپاخيزد، خداوند از همه شهرها و بلاد، شيعيان ما را به سوى او جمع مى‌نمايد».(۷۲) و امام صادق عليه السلام فرمود: «بر او سى‌هزار فرشته و ۳۱۳ فرشته فرود مى‌آيند». ابان بن تغلب عرضه‌داشت: تمام اين فرشتگان؟ فرمود: «آرى فرشتگانى كه‌با نوح در كشتى بودند و فرشتگانى كه با ابراهيم بودند هنگامى كه به آتش افكنده شد، و…
حضرت موسى بن جعفرعليهما السلام فرمود: «به خدا قسم وقتى قايم ما بپاخيزد، خداوند از همه شهرها و بلاد، شيعيان ما را به سوى او جمع مى‌نمايد».(72)
و امام صادق عليه السلام فرمود: «بر او سى‌هزار فرشته و 313 فرشته فرود مى‌آيند».
ابان بن تغلب عرضه‌داشت: تمام اين فرشتگان؟ فرمود: «آرى فرشتگانى كه‌با نوح در كشتى بودند و فرشتگانى كه با ابراهيم بودند هنگامى كه به آتش افكنده شد، و آنهايى كه با موسى بودند هنگامى كه دريا را براى بنى اسراييل شكافت، و آنهايى كه با عيسى بودند هنگامى كه خداوند وى را به سوى خود بالا برد، و چهار هزار فرشته نشاندارى كه با پيغمبر اكرم‌صلى الله عليه وآله بودند، و هزار فرشته‌اى كه پى در پى فرود آمدند و سيصد و سيزده فرشته‌اى كه در بدر بودند و چهارهزار ملايكه كه فرود آمدند تا به همراه حسين بن على عليهما السلام با دشمنان نبرد كنند، ولى به آنها اجازه داده نشد، آنها كنار قبر آن حضرت پريشان و غبارآلود و گريان هستند تا روز قيامت. رييس آنان فرشته‌اى‌است كه منصور خوانده مى‌شود، هيچ‌كس آن حضرت را زيارت نكند مگر اينكه اينها به استقبال او مى‌روند و يا هنگام وداع او را مشايعت مى‌كنند، و هيچ بيمارى نيست مگر اينكه به عيادتش مى‌روند، و هيچ كس از دنيا نرود مگر آنكه بر بدنش نماز مى‌گزارند و پس از مرگ براى او طلب مغفرت مى‌كنند. و همه اينها در زمين منتظر قيام قايم - عجل الله فرجه الشريف - هستند تا هنگام ظهورش فرا رسد».
تاریخ و ساعت انتشار :
۲۲:۱۹:۴۹ ~~~ ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
دسته بندی :
تشرفات و رهیافتگان
با مهدی

بنر های حاشیه پست

اظهار نظر در مورد جمع شدن ياران دين از فرشتگان و جنّيان و ساير مؤمنان‌ .::. پرتال تخصصی تبیان مهدویت

*
*
دانلود مستقیم