0%
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پرتال تخصصی تبیان مهدویت

تبیان مهدویت ، بزرگترین پایگاه اینترنتی مهدویت

اوصاف مهدى عليه السلام‌

اوصاف مهدى عليه السلام‌
در دسته‌اى از روايات على بن ابيطالب عليه السلام به اوصاف و ويژگى‌هاى روحى و اخلاقى امام زمان عليه السلام پرداخته مى‌شود كه از جمله آنهاست: ۱۴ -... ثم رجع الى صفه المهدى عليه السلام فقال: اوسعكم كهفا و اكثركم علما و اوصلكم رحما، اللهم فاجعل بيعته خروجا من الغمه و اجمع به شمل الامه...(۱۷) حضرت على عليه السلام در ادامه يكى از سخنانشان به تبيين صفات حضرت مهدى عليه…
در دسته‌اى از روايات على بن ابيطالب عليه السلام به اوصاف و ويژگى‌هاى روحى و اخلاقى امام زمان عليه السلام پرداخته مى‌شود كه از جمله آنهاست:
14 -... ثم رجع الى صفه المهدى عليه السلام فقال: اوسعكم كهفا و اكثركم علما و اوصلكم رحما، اللهم فاجعل بيعته خروجا من الغمه و اجمع به شمل الامه...(17)
حضرت على عليه السلام در ادامه يكى از سخنانشان به تبيين صفات حضرت مهدى عليه السلام پرداخته، فرمودند: آستانه او در پناه دهى به بى پناهان از همه آستانه‌ها وسيع‌تر، و علم و دانش آن حضرت از همه زيادتر است و از همه مردم بيشتر به صله ارحام و پيوند با خويشاوندان توجه مى‌نمايد. پروردگارا! بيعت او را پايان بخش همه اندوه‌ها قرار بده و تفرق و پراكندگى امت اسلامى را به دست با كفايت آن حضرت به يگانگى مبدل فرما...
15 -... عن اصبغ بن نباته قال: سمعت اميرالمومنين عليه السلام يقول: صاحب هذا الامر الشريد الطريد الفريد الوحيد.(18)
اصبغ بن نباته مى‌گويد: شنيدم كه اميرالمومنين عليه السلام مى‌فرمود: صاحب الامر (مهدى عليه السلام) كسى است كه در سرزمين‌هاى دور دست ساكن مى‌شود و از ميان مردم كناره مى‌گيرد و به تنهايى زندگى مى‌كند.
تاریخ و ساعت انتشار :
۲۲:۱۹:۴۹ ~~~ ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
دسته بندی :
اوصاف و خصائص مهدی
با مهدی

بنر های حاشیه پست

اظهار نظر در مورد اوصاف مهدى عليه السلام‌ .::. پرتال تخصصی تبیان مهدویت

*
*
دانلود مستقیم