0%
پنجشنبه ، ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پرتال تخصصی تبیان مهدویت

تبیان مهدویت ، بزرگترین پایگاه اینترنتی مهدویت

علّت تأخير ظهور

علّت تأخير ظهور
غالب احاديثي كه اشاره به عملكرد حضرت مهدي‌عليه السلام بعد از ظهور دارد به اين نحو است كه خداوند به توسط حضرت، عالم را از عدل و داد پر مي‌كند همان طوري كه زمين پر از ظلم شده باشد كه اين در حقيقت تشبيه است نه شرطيت و عليت، يعني ظلم و فساد علت ظهور باشد. به تعبير ديگر: فساد، هدف نيست، بلكه آمادگي، هدف است. بر خلاف آنچه برخي…
غالب احاديثي كه اشاره به عملكرد حضرت مهدي‌عليه السلام بعد از ظهور دارد به اين نحو است كه خداوند به توسط حضرت، عالم را از عدل و داد پر مي‌كند همان طوري كه زمين پر از ظلم شده باشد كه اين در حقيقت تشبيه است نه شرطيت و عليت، يعني ظلم و فساد علت ظهور باشد.
به تعبير ديگر: فساد، هدف نيست، بلكه آمادگي، هدف است. بر خلاف آنچه برخي تصور مي‌كنند آنچه براي تسريع ظهور مصلح جهاني لازم است، وجود ظلم و فساد در سراسر زمين نيست، بلكه يك آمادگي و تشنگي لازم است. البته نمي‌توان انكار كرد كه افزايش ظلم و فساد يكي از علل آمادگي و تشنگي خواهد بود، زيرا هنگامي كه مردم جهان ثمره تلخ و شوم تبعيض‌ها و بي‌عدالتي‌ها را بچشند، ناراحت مي‌شوند و در جست و جوي يك طريق اصلاح و يافتن يك مصلح جهاني گام برمي‌دارند.
در نتيجه، بايد گفت: هسته اصلي زمينه براي ظهور، آمادگي و آگاهي از عواقب وضع نابسامان امروز دنيا است، نه اين‌كه وجود ظلم و فساد هدف اصلي باشد.
تاریخ و ساعت انتشار :
۲۲:۱۹:۴۹ ~~~ ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
دسته بندی :
مهدی وظهور
با مهدی

بنر های حاشیه پست

اظهار نظر در مورد علّت تأخير ظهور .::. پرتال تخصصی تبیان مهدویت

*
*
دانلود مستقیم