0%
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پرتال تخصصی تبیان مهدویت

تبیان مهدویت ، بزرگترین پایگاه اینترنتی مهدویت

مهدويت از ديدگاه شيعه

مهدويت از ديدگاه شيعه
شيعه معتقد است كه مهدى ، فاطمى است . يعنى از فرزندان آن بانوى بزرگوار است و پسر امام حسن عسكرى ( ع ) و دوازدهمين امام و وصى و جانشين پيامبر است . شيعه برخلاف ساير فرق اسلامى معتقد است كه زمين هيچگاه خالى از حجت نخواهد بود ، ( ۱ ) لذا يكى از امتيازاتش از ساير فرق ، اعتقاد به مهدى موعود ( ع ) با نام…
شيعه معتقد است كه مهدى ، فاطمى است .
يعنى از فرزندان آن بانوى بزرگوار است و پسر امام حسن عسكرى ( ع ) و دوازدهمين امام و وصى و جانشين پيامبر است . شيعه برخلاف ساير فرق اسلامى معتقد است كه زمين هيچگاه خالى از حجت نخواهد بود ، ( 1 )
لذا يكى از امتيازاتش از ساير فرق ، اعتقاد به مهدى موعود ( ع ) با نام و نشان است .
شيعه درباره وجود حضرت مهدى ( ع ) و ظهور او در آخرالزمان ، كتاب هاى بسيارى تاليف كرده و مقالات و رساله هاى بسيارى نوشته است . اين نوشتن عمدتا از زمان امام حسن عسكرى ( ع ) شروع شده و تا عصر حاضر ادامه يافته است .
برخى ازكتاب هاى شيعه كه درباره حضرت مهدى ( ع ) نوشته شده چه مستقلا و چه فصلى ازكتاب عبارتند از : اصول كافى از كلينى ، كمال الدين ازصدوق ، ارشاد از شيخ مفيد ، الوجيزه فى الغيبه از سيد مرتضى علم الهدى ، غيبه از شيخ طوسى ، غيبه نعمانى از محمد بن ابراهيم نعمانى ، الملاحم والفتن از سيد بن طاووس ، اعلام الورى از امين الاسلام طبرسى ، المحجه فيما نزل فى القايم الحجه از سيد هاشم بحرانى ، بحارالانوار علامه محمد باقر مجلسى ، اثبات الهدى از شيخ حر عاملى ، نجم الثاقب از ميرزا حسين نورى ، منتخب الاثر از آيه الله صافى و ده هاكتاب ديگر .
1 . كافى ج1 كتاب الحجه .
تاریخ و ساعت انتشار :
۲۲:۱۹:۴۸ ~~~ ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
دسته بندی :
از ديدگاه شيعه
با مهدی

بنر های حاشیه پست

اظهار نظر در مورد مهدويت از ديدگاه شيعه .::. پرتال تخصصی تبیان مهدویت

*
*
دانلود مستقیم