0%
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پرتال تخصصی تبیان مهدویت

تبیان مهدویت ، بزرگترین پایگاه اینترنتی مهدویت

تخريب مسجد الاقصي

تخريب مسجد الاقصي
از روايات فهميده مى شود كه ستيز و رويارويى حضرت مهدى ( ع ) با اهل كتاب ، هميشه يكسان نبوده ، بلكه در مواردى با دريافت جريه ، به آنان اجازه مى دهد به دين خودشان برجاى بمانند وباگروهى به بحث ومناظره مى پردازد و آنان را با اين روش ، به اسلام دعوت مي كند وممكن است بگويم در آغاز قيام ، با آنان به بحث مى پردازد…
از روايات فهميده مى شود كه ستيز و رويارويى حضرت مهدى ( ع ) با اهل كتاب ، هميشه يكسان نبوده ، بلكه در مواردى با دريافت جريه ، به آنان اجازه مى دهد به دين خودشان برجاى بمانند وباگروهى به بحث ومناظره مى پردازد و آنان را با اين روش ، به اسلام دعوت مي كند وممكن است بگويم در آغاز قيام ، با آنان به بحث مى پردازد ، و باكسانى كه حق را پنهان سازند ، مى جنگد . ( 1 )
شهر بن حوشب مي گويد : حجاج به من گفت : در قرآن آيه اى است كه مرا خسته كرده است و معناى آن را نمى فهمم . گفتم : كدام آيه گفت : آن جاكه خداوند مى فرمايد : و انْ من اهل الكتاب الا ليومنن به قبل موته ( 2 )
هيچ يك ازاهل كتاب نيست مگر آن كه قبل از مرگش ايمان مى آورد . ومكرر اتفاق افتاده است كه فردى نصرانى يا يهودى را پيش من مى آورند وگردنش را مى زنم و آن گاه به لب مايش خيره مى شوم ، ولى حركتى نمي كند تا اين كه نفس او قطع مى شود .
شهر بن حوشب مي گويد : به اوگفتم : معناى آيه ، اين نيست كه تو پنداشتى بلكه مراد اين است كه وقتى پيش از قيامت عيسى بن مريم از آسمان فرود آيد وبه حضرت قايم ( ع ) اقتدا كند ، در آن هنگام هيچ يهودى ونصرانى نمى ماند ، مگر آن كه پيش از مرگ به او ايمان مى آورد . حجاج پرسيد : اين تفسير را ازكجا فراگرفته اى وچه كسى آن را به تو آموخته است گفتم : اين تفسير را امام باقر ( ع ) فرمود . حجاج گفت : از چشمه اى زلال به دست آورده اى . ( 3 )
عبدالله بن بكير از امام كاظم ( ع ) درباره تفسير آيه و له اسلم من في السماوات و الارض طوعا و كرها ، ( 4 )
سوال كرد . امام فرمود : اين آيه درباره قايم ( ع ) فرود آمده است . هنگامى كه عليه يهود ، نصارا ، صايبيان ، مادى گرايان و برگشتگان از اسلام وكافران در شرق و غرب كره زمين قيام مي كند و اسلام را به آنان پيشنهاد مى نمايد . هركس پذيرفت ، دستور مى دهد كه نماز بخواند وزكات بدهد وبر طبق آن چه فرد مسلمان ، مامور به انجام آن است ، رفتار نمايد وهركس مسلمان نشود گردنش را مى زند تا آن كه در شرق وغرب جهان ، يك كافر بر جاى نمى ماند . عبدالله پرسيد : قربانت گردم ، در روى زمين مردم بسيارى هستند؟ چگونه حضرت مى تواند همه آنان را مسلمان كند يا گردن بزند؟ امام كاظم ( ع ) فرمود : وقتى خداوند چيزى را اراده كند ، چيز اندك را بسيار و بسيار را اندك مي گرداند . ( 5 )
1 . چشم اندازى به حكومت مهدى عج ، نجم الدين طبسى ص43 1 .
2 . سوره نساء 159 .
3 . بحارالانوار ج 4 1 ، ص 349 . تفسير قمى ص 461 . احقاق الحق ج 3 1 ، ص 332 .
4 . سوره آل عمران 84 .
5 . نورالثقلين ، ج 1ص 362 . بحارالانوار ج 52 ص 340 اثبات لهداه ج 3 ، ص 549 .
تاریخ و ساعت انتشار :
۲۲:۱۹:۴۸ ~~~ ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
دسته بندی :
اهل كتاب
با مهدی

بنر های حاشیه پست

اظهار نظر در مورد تخريب مسجد الاقصي .::. پرتال تخصصی تبیان مهدویت

*
*
دانلود مستقیم