0%
پنجشنبه ، ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

پرتال تخصصی تبیان مهدویت

تبیان مهدویت ، بزرگترین پایگاه اینترنتی مهدویت

پيشگويى هاى واقع شده

پيشگويى هاى واقع شده
برخى از حوادثى كه احاديث ، پيشاپيش از رخ دادن آن ها پيش از ظهور خبر داده اند و وقوعشان دركتب تاريخى پس ازگذشت سال ها به ثبت رسيده . پيشگويى هاى مطابق واقع ايشان از اين قرار است : پيشگويي اول و دوم : انحراف و فساد بني عباس ، پيامبر ( ص ) و ايمه ( ع ) درباره ويژگى هاى حكومت بنى عباس از جهت منحرف شدن…
برخى از حوادثى كه احاديث ، پيشاپيش از رخ دادن آن ها پيش از ظهور خبر داده اند
و وقوعشان دركتب تاريخى پس ازگذشت سال ها به ثبت رسيده . پيشگويى هاى مطابق واقع ايشان از اين قرار است :
پيشگويي اول و دوم : انحراف و فساد بني عباس ، پيامبر ( ص ) و ايمه ( ع ) درباره ويژگى هاى حكومت بنى عباس از جهت منحرف شدن آن ها به سمت فساد وخروج شان از مسير حق خبر داده اند .
به خوبى مى دانيم كه دولت بنى عباس چه بر سر ايمه ( ع ) و ديگر فرزندان رسول اكرم ( ص ) در طول تاريخ آوردند و چه آوارگى ها ، تعقيب ها و دستگير شدن ها و ستم هايى را از آن ها چشيدند كه مشهورتر از آن است كه اين روزما بخواهيم آن را به نگارش درآوريم . امام باقر ( ع ) طى حديثى مى فرمايد : . . . سپس بنى عباس به سلطنت مى رسند وهمواره در عيش و نشاط حكومت و وفور خوشى ها خواهند بود ، تا اينكه در ميان آن ها اختلاف مى افتد وپس از آن كه دچار اختلاف شدند حكومت را ازكف مى دهند . ( 1 )
لازم است به ياد داشته باشيم امام باقر ( ع ) پس از زوال سلسله بنى اميه به شهادت رسيدند
و 18 سال بعد حكومت عباسيان بر مسلمانان مسلط شدند . ( 2 )
پيشگويي سوم : اختلاف اهل مشرق و مغرب در ادامه حديثى كه از امام باقر ( ع ) نقل كرديم حضرت فرمودند : و اهل مشرق و مغرب دچار اختلاف مى شوند . ( 3 )
كه نمونه هاى بسيارى براى اين اختلاف در طول تاريخ مى توان يافت : مانند اختلاف اهل مشرق و مغرب براى تعيين مرزهاى كشورهاى اسلامى كه اين مساله سابقه طولانى در ميان مسلمانان دارد به طورى كه بر مشرق عباسيان حكومت مى كردند . و بر مغرب يا همه اندلس اسلامى حكمرانان اموى . يا اينكه در شمال آفريقا غرب دولت فاطميون را تاسيس كردند . در هر دو حالت غرب از خلافت مشرق كه در دست عباسيان بود ، جدا شده بودند .
شايد هم منظور چيزى است كه در عصركنونى از زمان جنگ جهانى دوم تا الان- شاهدش هستيم كه دو دولت بزرگ وجود داشته اند به طورى كه يكى مدعى زعامت جمهررى ها در مشرق است و ديگرى خود را فرمانرواى غرب مى شمرد .
به هر حال اختلاف را به هركدام از اين معانى يا معانى ديگر بگيريم اين اختلاف ميان شرق وغرب از جمله نشانه هاى ظهور است و همواره شاهدش بوده ايم .
اين سه پيشگويى اتفاق افتاده در تاريخ آن هم پس از بيان آن حضرت ( ع ) ونقل محدثين در منابع شان ، خود بهترين دليل ير صدق صدورآن از معصوم ( ع ) است .
پيشگويي چهارم : انحراف جامعه اسلامي پيامبر اكرم ( ص ) بارها از انحراف در رهبرى اسلامى جامعه پس از خويش خبر داده اند كه از آن جمله اين روايت است كه ابن عباس نقل كرده كه حضرت ضمن صحبت هاى شان از معراج ، اين مطالب را از جمله علايم ظهور برشمرده اند : كافران ، فرمانرواى مردم مى شوند و فاجران ستمكاران سرپرست ، و ظالمان هم آنان را يارى مى كنند وفاسقان هم مشارران آن ها مى شوند .
در چنين زمانى سه خسف فرو رفتن پيش مى آيد : در مشرق ، مغرب و جريره العرب ، بصره را هم يكى از نوادگان توكه زنگى ها از او پيروى مى كنند خراب مى كند . ( 4 )
ودر حديث ديگرى چنين مى فرمايند : . . . وپس از من ، رهبرانى خواهند آمد كه به هدايت من هدايت نگردند از طريق من كه هدايت است پيروى نمى كنند و به سنت من هم رفتار نمى كنند ، از ميان آن ها مردانى قيام خواهندكرد كه قلب هاى شان قلب شيطان است دركالبد انسان
اين همان مساله اى است كه پس از رسول اكرم اسلام ( ص ) رخ داد و حكومت بر اساس مصلحت ها ويا به طور موررثى دست به دست شد .
پيشگويي پنجم : شورش صاحب زنج ، جريان صاحب الزنج وقومش در تاريخ از اين قرار ثبت شده است كه وى شخصى بود كه در سال 255 ق مصادف با ميلاد حضرت مهدى ( ع ) قيام كرد . نامش على بن محمد بود وعلى رقم اينكه از حيث عقايد وتفكرات با اهل بيت ( ع ) اختلاف داشت ، گمان مى كرد كه از علويان است . طى مدت 15 سال در جامعه چنان فسادى به راه انداخته بود كه نهايتا در سال 270 ق دستش را به قتل عام مردم آلوده كرد . علاوه بر انتساب خويش به علويان عمده مطلبى كه در شورش خود روى آن تكيه مى كرد اين بود به طور اساسى به كارگران وطبقه زحمتكش جامعه ، خصوصا بندگان وغلامان تحت سرپرستى ديگران نظرداشت واز اين جهت بود كه به وى صاحب الزنج يا سرور بندگان لقب داده بودند .
فساد زيادى در جامعه به پا كرد ودولت عباسى را به شدت به زحمت انداخت وساكنان بصره و بسيارى ديگر از شهرها را با قتل وغارت و سرگردانى مردم تحت فشار قرار داد . اين واقعه تاريخى هم خود دليل بزرگى براى صدق حديث وگوينده آن مى باشد .
4 . تاريخ ا لغيبه الكلبرى ص 59 .
پيشگويي ششم : ظهور علم در شهر قم ، از جمله اين احاديث ، اين مورد است كه از امام صادق ( ع ) روايت شده كه فرمودند : كوفه از حضور مومنين خالى خواهد شد وعلم از آن رخت برمى بندد ، همانند مارى كه به سوراخ لانه خويش خزيده باشد . سپس در شهرى كه به آن قم مى گويند نمايان مى شود و آن جا معدن علم وفضل مى گردد ، به طورى كه هيچ مستضعفى از لحاظ دينى روى زمين باقي نمى ماند حتى عروسان حجله نشين كه اين جريان نزديك ظهور قا يم ( ع ) مى با شد . ( 5 )
اين موضوع در دهه گذشته پيش آمده است وعظمت امامان ( ع ) را زمانى متوجه مى شويم كه بدانيم امام از ظهور علم دينى در قم در حالتى خبر مى دهند كه حتى موقعيت مكانى اين شهر در زمان ايشان هنوز ناشناخته بود وساكنان آن هم بت پرست و آتش پرست بودند وپس از گذشت قريب 1200 سال مركز مطالعات وشهر علم شيعه گشت .
1 . نشريه موعود ، شماره37 ص 27 0
2 . غيبه نعمانى ص 175 .
3 . همان .
5 . منتخب الاثر ص 443 يوم الخلاص ص 480
تاریخ و ساعت انتشار :
۲۲:۱۹:۴۸ ~~~ ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
دسته بندی :
مهدی و پيشگويي
با مهدی

بنر های حاشیه پست

اظهار نظر در مورد پيشگويى هاى واقع شده .::. پرتال تخصصی تبیان مهدویت

*
*
دانلود مستقیم