0%
سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

پرتال تخصصی تبیان مهدویت

تبیان مهدویت ، بزرگترین پایگاه اینترنتی مهدویت

غرب و مهدويت

غرب و مهدويت
امروز به وضوح تلاش هاى ضد دينى دولت هاى غربى كه به طرفدارى از اومانيسم و انسان مدارى كه مامور طرد و نفى تفكر خداگرايى و دين باورى در جوامع غربى است ، به بن بست رسيده و نسل رنسانس بى دين غرب كه در چندين قرن پيش شكل گرفته است رو به انقراض است و ونسان مذهبى در غرب فراگير مى شود . امروزه نشانه هاى بى شمارى از…
امروز به وضوح تلاش هاى ضد دينى دولت هاى غربى كه به طرفدارى از اومانيسم و انسان مدارى كه مامور طرد و نفى تفكر خداگرايى و دين باورى در جوامع غربى است ، به بن بست رسيده و نسل رنسانس بى دين غرب كه در چندين قرن پيش شكل گرفته است رو به انقراض است و ونسان مذهبى در غرب فراگير مى شود .
امروزه نشانه هاى بى شمارى از رنسانس مذهبى در غرب ديده مى شود كه برخى از اين گرايش ها را در بين فرقه هاى مسيحى مى توان مشاهده كرد اين نشانه هاى رنسانس مذمبى در غرب تنها درگرايش به كليسا و دعا نيايش خلاصه نمى شود ، بلكه به دليل رشد روز افزون و آگاهانه آن ، واكنش در برابراهانت به مقدسات را نيز نتيجه مى دهد و سردمداران وحاميان انديشه هاى ضد دينى را كه دولت هاى غربى در راس آن قرار دارند ، در موضع ضعف مى افكند نمونه هاى اين بيدارى را در اعتراض به نمايش فيلم هاى توهين آميزى چون آخرين وسوسه هاى مسيح و . . . مى توان ديد ( 1 )
از طرف ديگر امروزه هزاران گروه از فرقه هاى مذهبى بر اين عقيده اند كه هزاره بعدى ، زمان ظهور منجى آخرالزمان است . تد دانيلز اهل فيلادلفيا كه دكتراى خود را از دانشگاه پنسيلوانيا اخذ كرده و تحصيل كرده هاروارد است مى گويد : در پى يك نظر خواهى انجام شده از سوى هفته نامه يواس . نيوز اين نكته روشن شده است كه ، 61 درصد از آمريكايى ها بازگشت دوباره مسيح ) ع ( را به زمين باور دارند و 59 درصدآنها به آخرالزمان معتقدند و حتى 12 درصدآن ها آخرالزمان را براى چند سال آينده پيش بينى مى كنند .
اگر چه از جهت فلسفى بين گروه ها و فرقه هاى گوناگون ، اختلافاتى وجود دارد ، اما دانيلز يك دور نماى اصلى را در همه آن ها يكسان مى انگارد وآن همان طرز فكرى است كه بر اساس آن ها اين اعتقاد وجود دارد كه زمين به حالت اوليه اش باز مى گردد و عدالت و يكرنگى بر همه جا حاكم مى شود .
آن روز ديگر از بدبختى و جنگ خبرى نيست اين انديشه همواره با ظهور قهرمانى كه همه امور را مرتب مى سازد همراه است . اما قبل از رسيدن به اين نقطه ، بايد جهان مصايبى چون طوفان هاى
عظيم ، فوران آتشفشان ها ، سقوط شهاب سنگها و حتى اپيدمى هايى چون ايدز را پشت سر بگذ ا رد .
از جمله ديگرگروه هاى فعال دراين رنسانس مذهبى گروها وفاداران به عهد ، هستند كه به گفت بيل مك كارتنى موسس اين گروه ، نبايد انتظار نجات آمريكا را از سياستمدارآنان داشت آنان نجات آمريكا را از خدا مى خواهند و مى گويند برانيم تا تحت تاثير اراده خداوند جامعه خود را طبق نمونه دينى خود دوباره بسازيم . در اين رنسانس مذهبى آن آيين و دينى كه بيش از همه راهگشا و تغيير دهنده بوده و جبهه اهل مبارزه با الحاد را تشكيل داده اسلام است .
در دنياى سرگشته امروز و در ميان عطش روز افزون نياز به مذهب و معنويت ، اين اسلام است كه در همه ابعاد پاسخگوى نيازهاى فطرى و اصيل بشرى است و راه روشن و هموار اتصال به مبدا وجود را فرا راه بشريت امروز قرار مى دهد .
روزى برنارد شاو ) فيلسوف برجسته انگليسى صريحا به زنده بودن دين اسلام اعتراف كرده و اعلام نمود : من هميشه نسبت به دين محمد ، به واسطه خاصيت زنده بودن شگفت آورش نهايت احترام را داشته ام به نظر من اسلام تنها مذهبى است كه استعداد توافق و تسلط بر حالات گوناگون و صور متغير زندگى و مواجهه با قرون مختلف را دارد .
من چنين پيش بينى مى كنم و اكنون هم آثارآن پديدار شده است ، كه ايمان محمد مورد قبول اروپاى فردا مى باشد ( 2 ) .
وقتى برنارد شاو پيش بينى مى كرد كه آيين اسلام جهانگير مى شود و مورد قبول مردم اروپا قرار مى گيرد و تنها اسلام است كه مى تواند مشكلات جهان را حل كند ، همه به اظهاراتش مى خنديدند و بدون تحقيق و بى اعتناى ازكنارآن مى گذشتند .
اما امروز حقيقت سخنان برنارد شاو و ساير متفكران آزاد انديش براى مردم غرب آشكارگشته وگرايش روزافزون مردم به جهان اسلام ، نشانه بارزى است براى صحت پيش بينى هاى او .
امروزه كسانى كه درآمريكا و اروپا به اسلام مى گروند ، همان حقايقى را در مى يابند كه متفكران غربى آن را از ويژگى هاى بزرگ اسلام و عامل نجات بشريت و پناهگاه امن معنوى براى انسان هاى سرگشته غربى معرفى مى كنند يك تازه مسلمان شده آمريكايى مى گويد : اين آيين قادراست فشارهاى جامعه بى بنياد و مصرفى آمريكا را كه متوجه افراد است ، برطرف كند . اسلام نه تنها يك دين بلكه يك شيوه درست زندگى نيز مى باشد
يك آمريكايى آفريقايى تبار نيزكه تازه به اسلام گرويده است ، اسلام را يك دين جهانى مى داند كه ميان ابنا بشر از لحاظ رنگ وپوست ونژاد فرقى قايل نيست . باآنكه مردم غرب شيفته اسلام شده اند و به طور روز افزون به اين آيين حيات بخش مى پيوندند ، دولت مردان و سياست مداران غربى كه تعاليم مقدس اسلام را با منافع نامشروع و قدرت طلبى هاى خود در تضاد مى بينند ، با تبليغات گسترده و مسموم خود سعى در ايجاد مانع و جلوگيرى از استقبال مردم غرب از تعاليم اسلام دارند امروزه طرفداران نهضت جهانى اسلام ، بايد بيش از هر زمان ديگر خود را مسيول پاسخگويى به نيازهاى معنوى مردم غرب بدانند و با سازماندهى وگسترش تبليغات همه جانبه خود ، از آثار سوء دستگاه هاى تبليغى غرب بكاهند و جلوه هاى نورانى فرهنگ و معارف اسلامى را به بهترين وجه به روح هاى تشنه حقيقت عرضه بدارند ( 3 ) .
1 . روزنامه جمهوري اسلامي 23/5/73 ص101 .
2 . روزنامه جمهوري اسلامي 24/5/73 ص11 .
3 . نشريه موعود شماره 7ص64 .
تاریخ و ساعت انتشار :
۲۲:۱۹:۴۸ ~~~ ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
دسته بندی :
استكبار جهاني و مهدويت
با مهدی

بنر های حاشیه پست

اظهار نظر در مورد غرب و مهدويت .::. پرتال تخصصی تبیان مهدویت

*
*
دانلود مستقیم