0%
جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پرتال تخصصی تبیان مهدویت

تبیان مهدویت ، بزرگترین پایگاه اینترنتی مهدویت

طول عمر

طول عمر
«و لقدْ ارْسلْنا نوحا الي قوْمه فلبث فيهمْ الْف سنه الا خمْسين عاما …» (۶۲) ما نوح را به سوي قومش فرستاديم، پس او پنجاه سال كمتر از يك هزاره در ميان آنها درنگ كرد. يكي از ويژگيهاي حضرت مهدي عليه السلام عمر طولاني ايشان است؛ از اين رو، به حضرت نوح و حضرت خضر عليه السلام مانند شده است. امام سجاد عليه السلام فرموده است: «في الْقايم سنه منْ…
«و لقدْ ارْسلْنا نوحا الي قوْمه فلبث فيهمْ الْف سنه الا خمْسين عاما …» (62)
ما نوح را به سوي قومش فرستاديم، پس او پنجاه سال كمتر از يك هزاره در ميان آنها درنگ كرد.
يكي از ويژگيهاي حضرت مهدي عليه السلام عمر طولاني ايشان است؛ از اين رو، به حضرت نوح و حضرت خضر عليه السلام مانند شده است.
امام سجاد عليه السلام فرموده است:
«في الْقايم سنه منْ نوح و هو طول الْعمر» (63)
قايم عليه السلام سنتي از نوح دارد. آن سنت، طول عمر است.
حضرت نوح عليه السلام به شهادت آيه‏ي آغازين درس، تا قبل از طوفان، نهصد و پنجاه سال تبليغ كرد. آن حضرت سال‏هايي پيش از پيامبري و سال‏هايي هم پس از ماجراي طوفان زيسته است. به استناد يك روايت عمر آن حضرت 2500 سال است.(64) به اين ترتيب عمر امام زمان عليه السلام هنوز به نيمه‏ي عمر حضرت نوح عليه السلام هم نرسيده است!
حضرت خضر عليه السلام كه در عصر حضرت موسي عليه السلام حيات داشته،(65) به اعتقاد سني و شيعه، هنوز زنده است. با توجه به اينكه فاصله زماني حضرت موسي عليه السلام تا ظهور پيامبر اكرم صلي الله عليه وآله حدود دو هزار سال است، مي‏توان گفت عمر حضرت خضر عليه السلام هم اكنون حداقل 2300 سال از عمر حضرت مهدي عليه السلام بيشتر است! امام صادق عليه السلام در روايتي مشهور، حكمت عمر طولاني حضرت خضر عليه السلام را اين دانسته است كه شاهدي بر امكان طول عمر حضرت مهدي عليه السلام باشد. (66)
از سوي ديگر، اگر انسان به اين نكته توجه كند كه امام زمان عليه السلام همچون ديگر حجت‏هاي خدا، از علم الهي برخوردار است و مي‏تواند با استفاده از آن عوامل بيماري و پيري پرهيز كند؛ به اين ترتيب، داشتن عمر طولاني مشكل نخواهد بود.
در ضمن، امام عصر عليه السلام با گذشت زمان، پير و فرتوت نمي‏گردد و چهره‏اي ميان سال و جوان(67) دارد تا آن جا كه هر كس به آن حضرت بنگرد، ايشان را چهل ساله مي‏انگارد. (68)
خداوند متعال، ظهور آن حضرت را نزديك گرداند و عمر آن عزيز را در دوران ظهور، طولاني فرمايد. آمين!
تاریخ و ساعت انتشار :
۲۲:۱۹:۴۸ ~~~ ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
دسته بندی :
اوصاف و خصائص مهدی
با مهدی

بنر های حاشیه پست

اظهار نظر در مورد طول عمر .::. پرتال تخصصی تبیان مهدویت

*
*
دانلود مستقیم