0%
شنبه ، ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پرتال تخصصی تبیان مهدویت

تبیان مهدویت ، بزرگترین پایگاه اینترنتی مهدویت

اعتقاد به مهدویت در نزد اهل تسنن

اعتقاد به مهدویت در نزد اهل تسنن
در زمینه بحث خاص و تطبیقی مهدویت نیز بسیاری از دانشمندان اهل سنت به همان كیفیتی كه ما درباره امام زمان(عج) معتقدیم، اعتقاد دارند و اگر نام علمای سنی كه به این اعتقاد استوارند ذكر شود، به كتابی ضخیم تبدیل می‌شود. برخی علمای اهل سنت پا را از این هم فراتر گذاشته و گفته‌اند ما امام زمان(عج) را زیارت كرده‌ایم. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالله فاطمی‌نیا در سخنانی در نشست خبری جشنواره…
در زمینه بحث خاص و تطبیقی مهدویت نیز بسیاری از دانشمندان اهل سنت به همان كیفیتی كه ما درباره امام زمان(عج) معتقدیم، اعتقاد دارند و اگر نام علمای سنی كه به این اعتقاد استوارند ذكر شود، به كتابی ضخیم تبدیل می‌شود. برخی علمای اهل سنت پا را از این هم فراتر گذاشته و گفته‌اند ما امام زمان(عج) را زیارت كرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالله فاطمی‌نیا در سخنانی در نشست خبری جشنواره بین‌المللی آخرین منجی، از تحریفات وارد شده در برخی متون اسلامی درخصوص امام زمان(عج) پرده برداشت.

به نوشته جام جم، حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا با بیان این‌كه در مساله عام مهدویت بین شیعه و سنی هیچ اختلافی نیست، گفت: در زمینه بحث خاص و تطبیقی مهدویت نیز بسیاری از دانشمندان اهل سنت به همان كیفیتی كه ما درباره امام زمان(عج) معتقدیم، اعتقاد دارند و اگر نام علمای سنی كه به این اعتقاد استوارند ذكر شود، به كتابی ضخیم تبدیل می‌شود.

استاد فاطمی‌نیا اضافه كرد: متقی هندی كه كتاب «كنزالاعمال» او مرجع و منبع اهل سنت است، خود كتابی مستقل با نام «البرهان فی علامات مهدی آخر الزمان» نگاشته است و حتی برخی علمای اهل سنت پا را از این هم فراتر گذاشته و گفته‌اند ما امام زمان(عج) را زیارت كرده‌ایم.

وی افزود: عالم برجسته اهل سنت شیخ عبدالوهاب شعرانی در كتاب «المیزان الكبری» با بیان خصوصیات حضرت صاحب‌الامر(عج) می‌گوید كه زمان ولادت وی نیمه شعبان سال 255 هجری است و ادامه می‌دهد كه: و هوحی الموجود باق حتی الان یعنی به زنده بودن ایشان تصریح می‌كند.

فاطمی‌نیا درباره تصریحات ابن‌عربی عارف بزرگ اسلامی درخصوص حضرت حجت(عج) گفت: در فتوحات مكیه جایی كه او در خصوص امام زمان(عج ) صحبت می‌كند، می‌گوید كه او كسی است كه دنیا را پس از پر شدن از ستم پر از عدل و داد می‌كند و اگر یك روز از دنیا باقی مانده باشد، آنقدر طولانی می‌شود تا او ظهور كند.

وی اضافه كرد: در تمام نسخه‌های اخیر اعم از چاپ 8 جلدی 130 سال پیش در مصر، چاپ 4 جلدی شیخ عبدالغنی نابلسی در سوریه و چاپ 5 جلدی كشمیری در مصر پس از ذكر این عبارت فقط نوشته شده است كه: من ولد فاطمه رضی‌الله عنها.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: شیخ عبدالوهاب شعرانی عالم مصری قرن نهم كه به گفته خود به نسخه اصلی فتوحات مكیه دسترسی داشته، در تلخیصی كه از این كتاب با نام «الیواقیت و الجواهر» نوشته است، عبارت صحیح ابن عربی را در این خصوص آورده است و در آنجا ابن عربی پس از ذكر نام حضرت زهرا(س) تصریح می‌كند: و والده الامام العسكری(ع) و سپس نام پدران امام حسن عسكری تا امیر المومنین (ع) را ذكر می‌كند.

فاطمی‌نیا تصریح كرد: حتی ابن عربی در ضبط دقیق اسامی ائمه توجه داشته، مثلا آورده است: الامام التقی بالتاء و الامام النقی بالنون.
تاریخ و ساعت انتشار :
۲۲:۱۹:۴۸ ~~~ ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
دسته بندی :
از نگاه اهل سنت
با مهدی

بنر های حاشیه پست

اظهار نظر در مورد اعتقاد به مهدویت در نزد اهل تسنن .::. پرتال تخصصی تبیان مهدویت

*
*
دانلود مستقیم