0%
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پرتال تخصصی تبیان مهدویت

تبیان مهدویت ، بزرگترین پایگاه اینترنتی مهدویت

منصور بِالرعب

منصور بِالرعب
در احاديث فراواني رسيده است که «مهدي» «مَنْصُورٌ بِالرُّعْبِ وَ مُؤَيَّدٌ بِالنَّصْرِ» است؛ يعني، به هنگام ظهور، رعب او در دل هاي قدرتمندان مي افتد و نيروهاي غيبي و غير مرئي به کمک او و ياران او مي شتابند. البته آنچه درباره ياري آن حضرت به وسيله نيروهاي غيبي گفته شده، منافاتي با لزوم حضور مردم در صحنه ندارد و بايسته است که مردم آن حضرت را تا رسيدن به…
در احاديث فراواني رسيده است که «مهدي» «مَنْصُورٌ بِالرُّعْبِ وَ مُؤَيَّدٌ بِالنَّصْرِ» است؛ يعني، به هنگام ظهور، رعب او در دل هاي قدرتمندان مي افتد و نيروهاي غيبي و غير مرئي به کمک او و ياران او مي شتابند.

البته آنچه درباره ياري آن حضرت به وسيله نيروهاي غيبي گفته شده، منافاتي با لزوم حضور مردم در صحنه ندارد و بايسته است که مردم آن حضرت را تا رسيدن به اهداف متعاليش ياري کنند.

امام صادق عليه السلام فرمود: «انقلاب مهدي را سه سپاه ياري مي کنند و در پيروزي آن حضرت شرکت دارند: سپاهي از فرشتگان، سپاهي از مؤمنان و سپاهي از رعب و وحشت». [1] .

محمدبن مسلم ثقفي از امام باقر نقل مي کند که فرمود: «اَلْقائِمُ مِنَّا مَنْصُورٌ بِالرُّعْبِ» [2] ؛ «قائم ما به ترس در دل دشمنان ياري شده است».
پاورقي
[1] الغيبة، ص 198، ح 9، ص 243، ح 43؛ بحارالانوار، ج 52، ص 139.

[2] کمال الدين، ج 1، ص 330، ح 16.
تاریخ و ساعت انتشار :
۲۲:۱۹:۴۸ ~~~ ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
دسته بندی :
القاب حضرت
با مهدی

بنر های حاشیه پست

اظهار نظر در مورد منصور بِالرعب .::. پرتال تخصصی تبیان مهدویت

*
*
دانلود مستقیم