0%
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پرتال تخصصی تبیان مهدویت

تبیان مهدویت ، بزرگترین پایگاه اینترنتی مهدویت

فراگير شدن ظلم و جور

فراگير شدن ظلم و جور
«فراگير شدن ظلم و جور»، از نشانه هاي معروف ظهور حضرت مهدي عليه السلام است. اين نشانه در روايات بسيار، به چشم مي خورد. در بعضي به همين عنوان کلي، مورد اشاره قرار گرفته؛ چنان که در روايت معروفي - با سندهاي گوناگون - آمده است: «يَمْلَأُ اللَّهُ بِهِ الاَرضَ قِسْطاً وَ عَدْلاً بَعْدَ ما مُلِئَتْ ظُلْماً وَجَوْراً»؛ [۱] «خداوند به وسيله ظهور مهدي عليه السلام زمين را پر از…
«فراگير شدن ظلم و جور»، از نشانه هاي معروف ظهور حضرت مهدي عليه السلام است. اين نشانه در روايات بسيار، به چشم مي خورد. در بعضي به همين عنوان کلي، مورد اشاره قرار گرفته؛ چنان که در روايت معروفي - با سندهاي گوناگون - آمده است: «يَمْلَأُ اللَّهُ بِهِ الاَرضَ قِسْطاً وَ عَدْلاً بَعْدَ ما مُلِئَتْ ظُلْماً وَجَوْراً»؛ [1] «خداوند به وسيله ظهور مهدي عليه السلام زمين را پر از عدل و داد مي سازد، پس از آنکه از ظلم و ستم پر شده باشد».

گفتني است در اينجا سخن از زياد شدن ظلم و جور و گناه و کم شدن افراد صالح است؛ نه اينکه همه مردم کافر شوند، ياافراد صالح اصلا وجودنداشته باشد! در همان زمان، که همه جا را تباهي فراگرفته وابرهاي تيره گناه سايه افکنده، بايد افراد پاکباخته، متعهد وصالح، زمينه قيام آن حضرت راآماده سازند ودرحمايت از آن منجي بزرگ به جهاد برخيزند.

در روايات - در حالي که از زياد شدن ستم، به عنوان نشانه ظهور ياد شد - به اين نکته نيز اشاره شده که جامعه منتظر مهدي عليه السلام، بايد در به پا داشتن ارزش ها و مبارزه با ضد ارزش ها، تلاش جدّي کرده، به تهذيب نفس بپردازند و... .
پاورقي
[1] همان، ج 1، ص 287؛ الکافي، ج 1، ص 338 و...
تاریخ و ساعت انتشار :
۲۲:۱۹:۴۸ ~~~ ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
دسته بندی :
علائم ظهور
با مهدی

بنر های حاشیه پست

اظهار نظر در مورد فراگير شدن ظلم و جور .::. پرتال تخصصی تبیان مهدویت

*
*
دانلود مستقیم